Mazda 323F opinia o aucie

opinie 323f

 

Mazda 323f cieszy się coraz większym zainteresowaniem nabywców i powoli zaczyna zdobywać rynek aut używanych w klasie kompakt i cenie do 15 tys. zł – co nie dziwi bo auto jest ciekawą propozycją w tym przedziale cenowym. Jako użytkownik tego modelu auta, chciałbym podzielić się z Wami moją subiektywną opinią na ten temat.


 

Opinia użytkownika o maździe 323f 2003r.

Polski rynek aut używanych to przede wszystkim samochody w cenie 15-20 tys. zł, czyli kwota którą na zakup auta może pozwolić sobie przeciętny polak. Kupując auto kierowałem się kilkoma czynnikami przede wszystkim auto miało mieć ciekawy nowoczesny wygląd, klimatyzację, min. 4 drzwi i być zgrabne i nie za duże. Nie mam siedmio osobowej rodziny więc kompakt w zupełności spełniał moje oczekiwania. Chociaż przy kupnie przez chwilę rozglądałem się za autem typu limuzyna, ale biorąc pod uwagę rocznik i przebieg szybko się zniechęciłem. Logiczne jest, że chcąc kupić limuzynę w tej samej cenie co kompakt musimy liczyć się ze starszym rocznikiem i większym przebiegiem. Nikt nie kupuje sedana/kombi, aby stał w garażu. Co do kompaktów jest większa szansa, że auto było drugim, trzecim autem w rodzinie i nie ma najechanego miliona kilometrów. Chociaż nie można takiego stwierdzenia traktować jako pewnik.

Wracamy do sedna czyli zakup Fki, na rynku w większości dostępne są mazdy sprowadzone z niemiec – 323f nie była oferowana na rynku polskim, co ciekawe te jeżdżące po Polsce rzadko są odsprzedawane co może świadczyć o zadowoleniu użytkowników z nabytku.

Bezpośrednimi konkurentami które brałem pod uwagę były Ford Focus I gen, Fiesta, Nissan Almera, Honda Civic VII gen., Seat Ibiza. Ostatecznie mazda wygrała tym, że w moim odczuciu wygląda najbardziej nowocześnie, nietuzinkowo i każdy model standardowo posiada klime.

Benzyna czy diesel?

Po decyzji jaką był zakup mazdy pozostał wybór silnika, na początku zdecydowałem, że będzie to diesel – z racji niskiego spalania i pozytywnych opinii co do niezawodności. Zagłębiając się w temat i po przewertowaniu forum mazdaspeed, większość opinii wskazywała, że diesel jak najbardziej, ale rozrząd trzeba wymienić po zakupie używając oryginalnych części. Niestety oryginalny rozrząd z robocizną to suma oscylująca w kwocie 1,5-2 tysiące złotych.  Stwierdziłem, że za te pieniądze to ja sobie ewentualnie gaz moge zamontować szczególnie, że w zasadzie dużo nie jeżdżę więc ten diesel to, aż tak mi nie potrzebny, później okazało się, że gaz raczej też nie :) . Przy okazji informacja – podobno silnik Fki całkiem dobrze radzi sobie z zagazowaniem.

Mazda 323F opinia po 6 miesiącach użytkowania.

Mazde posiadam od pół roku w tym czasie nie zrobiłem dużo, około 7-8 tys., auto użytkuje głównie do jazdy po mieście, wyjazdy na weekend, wczasy. Do tej pory odpukać nic szczególnego się nie działo, po zakupie wymieniłem rozrząd, klocki hamulcowe, olej i sworzeń. Ceny części ani specjalnie drogie ani tanie, powiedziałbym, że w normie. Jeździ się komfortowo, a miejsca jest wystarczająco, dla 4 dorosłych osób i bagażu na tydzień, 5 osób też się upcha, ale tracąc na komforcie. Układ kierowniczy nie tak dokładny jak w starszej generacji BJ, bo taką miałem okazje jeździć, ale też działa bez zarzutu. Generalnie auto jest do bólu poprawne, przez co niestety poza wyglądem nudne. O ile do poprzedniego auta Hondy Civic V gen. bardzo się przywiązałem a jazda sprawiała mi przyjemność, o tyle Mazdą po prostu się jedzie. Samochód idealny dla ludzi traktujących auto jako środek do przemieszczania się z punktu A do punktu B.

Spalanie Mazda 323F.

Co do spalania w moim egzemplarzu to wygląda następująco – jazda w dużym mieście z klimą 8l/100, trasa – autostrada 120km/h z klimą 6,5l/100, trasa – autostrada 140km/h bez klimy – 7,2l.

 

Poleć: ogłoszenia towarzyskie